Klantverhaal Bonneveld BV

De Bunschoter • mei 27, 2021

,,Eerst lukte het ons niet om sollicitanten te werven, maar door een strategisch marketingplan hebben we het resultaat waar we op hoopten en meer.’’


Al een hele lange tijd had Bonneveld Aannemingsbedrijf B.V. vacatures openstaan waar niet op geregeerd werd. Ze besloten hulp in te schakelen van De Bunschoter. Een strategisch marketingplan is opgezet en dit heeft nog beter uitgepakt dan ze vooraf hadden gedacht.  

,,Destijds hadden we een aantal nieuwe vacatures online gezet en hiervoor een achteraf ‘saaie’ advertentie geplaatst in de krant. We kregen nul respons. We merkten als bedrijf dat we iemand nodig hadden die ons bij dit probleem kon helpen. Een goed marketingplan is essentieel om de doelgroep te bereiken, maar er gaat enorm veel tijd inzitten. We hebben het al hartstikke druk. Ik kreeg het daarom niet voor elkaar.’’ Vertelt Anco.


Vooral de combinatie van offline en online marketing versterkt elkaar en is een formule die werkt. En dat is gebleken. Er is op basis van de wensen een strategisch marketingplan opgezet die ervoor moest gaan zorgen dat er mensen reageerden op de vacatures. Anco: ,,Naamsbekendheid is zo belangrijk in deze tijd. We hebben samen met De Bunschoter gekozen voor vier weken lang advertenties in verschillende kranten gecombineerd met facebook, Instagram en het led board bij De Bunschoter. De advertentie is in onze herkenbare kleuren en wat vooral belangrijk is: er staan mensen op de foto’s. Dat voelt persoonlijk aan.’’


En ja hoor: de sollicitanten stroomden binnen. ,,Door een strategisch plan te gebruiken, is het gelukt de juiste doelgroep aan te spreken. Doordat mensen in de krant de advertentie meerdere keren voorbij zagen komen en daarnaast er ook aan herinnerd werden via online kanalen, is het gelukt om veel respons te krijgen. Ook krijgen we heel veel positieve reacties van andere bedrijven. We vallen op en de combinatie van online en offline heeft ervoor gezorgd dat we herkenbaarheid hebben gecreëerd en dat is wat je wil als bedrijf. Ook in de toekomst wordt het zo makkelijker om klanten en personeel aan te trekken.’’

De samenwerking met De Bunschoter heeft Anco als zeer prettig ervaren: ,,Er kwamen veel ideeën vanuit de Bunschoter, ze dachten helemaal met mij mee. Al het contact verliep vlekkeloos. Ik ben meegenomen in het proces en resultaten werden steeds geëvalueerd en gedeeld met mij. Ik vond het heerlijk dat ik alles op dit gebied uit handen kon geven. Dat was echt lekker, ik had er geen omkijken naar en het heeft een geweldig resultaat opgeleverd!’’



Voor verschillende doeleinden kan dit voor jou als bedrijf ook werken. Of het nou gaat om personeelswerving zoals bij Bonneveld, leerlingen zoeken, producten promoten of gewoonweg naamsbekendheid creëren. Wij nemen het graag voor je uit handen en helpen jou met een succesvolle campagne die het gewenste doel zal bereiken.


- Anco van der Heiden

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem contact met ons op

Blijf op de hoogte, meld je aan voor onze nieuwsbrief

Delen

Share by: