Het Fysiohuis

Sjaak de Jong • 22 november 2019

"Groot pluspunt is bovendien dat we al onze on- en offline marketing onder één dak hebben."

Fysiohuis website

Het Fysiohuis bestendigt een jarenlange relatie met de Bunschoter met een prachtige co-productie: een moderne nieuwe site

Het Fysiohuis is een praktijk voor fysiotherapie, ergotherapie en gezond bewegen. Het Fysiohuis houdt zich bezig met beweegzorg van jong tot oud en werkt daarnaast met verschillende partners intensief samen. De praktijk, die bij de meest voorkomende problemen optimale zorg biedt, heeft op het gebied van communicatie inmiddels een jarenlange relatie met De Bunschoter.

Will Bonneveld legde de eerste contacten. ,,In het begin heb ik weinig te maken gehad met De Bunschoter, omdat we toen alleen maar bij start en bij stoppen mochten adverteren.’’ In die jaren was het immers not done dat je als zorgverlener reclame maakte. ,,Wel stond er bij de start een prachtig artikel in de Bunschoter.’’

De nieuwjaarskaarten, folders en persberichten van het Fysiohuis zijn altijd tot tevredenheid door De Bunschoter geproduceerd en geplaatst. Will: ,,Er is altijd meegedacht. We konden vaak tot een scherpe prijs komen en vanaf 2004 zijn we gestart met de Fysiohuiskrant en een eigen folderlijn.’’

In al die jaren zijn er 44 Fysiohuiskranten, een speciale zorgmarktkrant en drie afscheidsnummers voor medewerkers gemaakt. In september 2019 bestaat het Fysiohuis dertig jaar. Binnenkort komt de laatste Fysiohuiskrant uit. Vanaf september wordt een paar keer per jaar een Fysiohuismagazine uitgegeven.

De visie van het Fysiohuis was dat het een betrouwbare partner wilde hebben die ook levert en werkzaam is in het dorp waar de praktijk ook zijn geld verdient.

Hylke Brouwer, die ruim anderhalf jaar geleden als maat in de maatschap stapte, nam de portefeuille pr over van Will.

Fysiohuis folder

De folderlijn van het Fysiohuis is in de loop van de jaren steeds verder uitgebreid. Daarin worden specifieke onderwerpen belicht, zoals seniorenfit, zwangerfit, duizeligheid en dry needling. Hylke geeft aan dat de folderlijn wordt aangepast. ,,In de stijl van de nieuwe website, zodat we een eenduidige uitstraling hebben.’’

Die nieuwe website was het laatste pr-project dat is uitgevoerd. Hylke: ,,Vorig jaar hebben we onderzoek laten doen naar onze digitale marketing. Eén van de aanbevelingen was het laten ontwerpen van een nieuwe site. Wij zijn ons gaan oriënteren bij enkele partijen en kwamen ook hier weer bij De Bunschoter uit. We hebben sinds kort een actuele en moderne site. Groot pluspunt is bovendien dat we al onze on- en offline marketing onder één dak hebben.’’

De nieuwe site is veel gebruikersvriendelijker en heeft een frissere uitstraling, mede door het gebruik van veel beeldmateriaal. Hylke: ,,Op de oude site stond heel veel tekst. Collega’s vonden onze vorige site geweldig, maar voor patiënten was alles niet even duidelijk te vinden. We hebben nu compacte teksten met mooie foto’s en helpen de bezoekers op website om bij de juiste informatie te komen. Zestig procent bekijkt onze site mobiel. In de oude situatie troffen ze eindeloze teksten. De nieuwe website is veel toegankelijker geworden op de mobiele telefoon.’’

Brouwer omschrijft de nieuwe website als een gesmeerd verlopen coproductie van De Bunschoter en het Fysiohuis. ,,De ideeën die ik had, zijn uitstekend vertaald door creatief vormgever Sjaak de Jong van De Bunschoter. Daarnaast had Sjaak de nodige adviezen en input voor ons. De samenwerking verliep vlot en prettig. Wij zijn heel blij met onze nieuwe site.’’ www.fysiohuis.nl.

Het Fysiohuis is ook heel tevreden over de relatie met De Bunschoter. ,,We hebben een goede partner in De Bunschoter.
Haar slogan is: Samen communiceren.
Dat ervaren we iedere keer weer. Deze partner gebruiken we voor al onze communicatie, zowel on- als offline.
De lijnen zijn kort, er wordt snel geschakeld en over de producten die ze leveren zijn we zeer tevreden’’, sluit Hylke Bouwer af.

Dit bericht delen

Volg jij ons al op Social Media?